fallback

„Убиецът на Tesla“ е първият концерн, който внедрява иновативен чип на Nvidiа

Xpeng Motors залага на изкуствения интелект в своя нов електрически седан P7, докато разработва модел с по-високо ниво на автономност

16:48 | 02.07.20 г. 6
Автор - снимка
Създател

Китайският производител на електромобили Xpeng Motors се превърна в първия автомобилен концерн, който ще използва микрочип с изкуствен интелект за автономно шофиране, разработен от американската технологична компания Nvidia, съобщава Nikkei Asia Review. По този начин Xpeng ще изпревари индустриални гиганти като Toyota Motor и Volvo Cars.

Базираната в Гуанджоу Xpeng Motors, често наричана „убиец на Tesla“, в края на миналия месец започна доставките на нов електрически седан - P7. Автомобилът използва компютър на Nvidia DRIVE AGX Xavier, който контролира функцията за автономно шофиране.

"Xpeng помага за преминаването към новата транспортна ера с модела P7, който използва изкуствен интелект ", пише Дани Шапиро, ръководител на звеното за автомобилни технологии в Nvidia. 

Връзката между Xpeng и Nvidia очертава радикалната промяна в автомобилната индустрия. В миналото най-новите технологии винаги са били възприемани първо от европейските автомобилни производители. Сега тези авангардни технологии се въвеждат първо в Китай.

Има няколко причини за такава промяна. От една страна, китайските потребители стават по-взискателни и искат да се насладят на най-новите функции, налични на пазара. Според анонимен представител на неназована японска автомобилна компания китайските потребители проявяват силен интерес към новите технологии, включително към автономните функции и свързаността.

Китайското правителство също има желание да поддържа развитието на подобни технологии. Пекин стимулира разработването на автомобили с функции на автономност от ниво 3 и се надява да комерсиализира такива автомобили до 2020 г. Китайските власти вече одобриха тестове за такива превозни средства. Технологиите за автономно шофиране се разделят на пет нива. Ниво 3 позволява сравнителна автономност при шофиране, но все пак се изисква присъствието на човек на шофьорската седалка.

Друга причина за промяната в световната индустрия е, че китайските автомобилни производители се фокусират повече върху развитието на пазарите в чужбина. По-специално китайските стартъпи, произвеждащи електрически превозни средства, са нетърпеливи да предизвикат конкуренти като Tesla на световната сцена.

„Нямаме намерение да разширяваме бизнеса си, като зависим само от вътрешното търсене в Китай“, казва главният изпълнителен директор на китайски производител на електромобили, като добавя: „Ние ще се разрастваме на световния пазар, докато се изравняваме с Tesla“.

Твърди се, че чипът на Nvidia, използван в P7, може да извършва 30 трилиона операции в секунда, но въпреки това консумира едва 30 вата електроенергия. Освен това той е в състояние да актуализира софтуера безжично.

Докато пазарът очаква масовото производство на P7, Xpeng вече разработва автомобил с по-високо ниво на автономност, отново в сътрудничество с Nvidia. Xpeng Motors не разкрива подробности за това превозно средство, но е много вероятно концернът да използва Nvidia DRIVE AGX Orin като "мозък" за функциите на автономното шофиране. Този компютър ще може да обработва информация седем пъти по-бързо от Xavier, изтъква Шапиро.

Nvidia планира да започне да доставя бройки от Orin през 2021 г. Шапиро заяви, че Orin ще бъде инсталиран в превозни средства най-рано от края на 2022 г. Имайки предвид тесните връзки между двете компании, не би било изненадващо, ако Xpeng Motors стане първата компания в света, наложила Orin.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:58 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още